barnmorskan

Ja i går så var det dags för ett nyt besök hos barnmorskan. jag tog mrd mig syrran dit efter som vi varit ute med mamma på lunchen och ätit. Jag började med att ställa mig på vågen å den visade att jag nästan gått upp ett kilo till haha...vart ska detta sluta! :P
sedan pratade vi lite tog blodtrycket och det var lite högt så det skulle vi ha koll på till nästa vecka. sedan var det dags att lyssna på hjärtljuden i gen och ja detär en riktig vilde där inne så ja vem vet det kanske blir en Wilda (om det är en tjej altså).
Sen så skulle hon mäta magen och då sa hon något om att änsålänge vexer magen uppåt men då sa jag att jag tror faktiskt att min mage redan har sjunkit så då kände hon efterbarnets huvud och hur det låg och så sa hon ja du det stämmer nu har barnetshuvud sjunkit ner så nu är det fixerat. woho tänkte jag då kan man känna sig lugn för nu ändrar sig barnets ställning inte sig nåmer nu kommer de med huvet först när de föds och om vattnet skulle gå så kan inte navelsträngen slinka förbi. Är det nån som vet om det är tidigt att barnet blir fixerat i vecka 35?

Idag onsdag går jag inn i vecka 36.
Min graviditet - BF Tis 1 jul 2008
Uträkning utgår från dagens datum: Ons 28 maj 2008.
Din graviditet startade Ons 26 sep 2007.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 10 okt 2007 (ägglossningen).
 
Du har gått 245 fulla dagar av 280 (88%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar(v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 1 jul 2008
Du har 35 dagar kvar till förlossning.

Kommentarer
Postat av: emelie

haha jäkla pensionär. =P Ring mig när du kan! Puss!

2008-05-28 @ 16:20:10
URL: http://tufflans.blogg.se
Postat av: crazyangel

tror inte att det är ovanligt med att det är fixerat redan nu. Tycker ja läst det lite överallt. Men dom KAN väll fortfarande ändra ställning? Phua, min mage spänner å spänner, börjar oroa mig för att piercinghålet, själva "skinnet" ska spricka för huden är så jökla spänd.. Bläh.

2008-05-28 @ 16:35:49
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: Madelene

Hej!

Det är inte tidigt och inte alls ovanligt att barnet redan är fixerad några veckor före BF, som förstagångsföderska så är det vanligt att barnet fixeras sig tidigt och behöver inte alls betyda att den kommer tidigare för det. När man sedan t ex väntar sitt andra barn så brukar barnet fixera sig mycket senare, ibland precis innan förlossningen.

Min skrutt fixerade sig redan i vecka 32, kom ut 2 dagar före BF.

Grattis till graviditeten, vilken härlig tid du har framför dej :)

2008-05-29 @ 09:07:13
URL: http://tanteluttan.blogg.se
Postat av: Sofie

Aaaah, va spännande! Snart är det ju fan dags för dig. Beräknat datum är ju om en månad. (igår för att vara exakt)Hoppas allt går bra för dig! Kram

2008-06-02 @ 20:52:05
URL: http://sofiier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0