Vecka 25

shit vad tiden går...jag känner att jag inte riktigt hinner med i svängarna! :P
I morse så var vi på ett besök hos barnmorskan igen...idag var det dags att mäta och lyssna på hjärtljudet, snacka om att hjärtat slår snabbt på dom små liven det var riktigt roligt att höra!hon mätte även min livmoder och den var 26cm.
Fick även ta ett stick i fingret idag, blodsockret var bara bra men mitt blodvärde var lågt så jag fick åka till apoteket och köpa lite hjärntabletter...men det är normalt att man får sämre blodvärde när man är gravid så med hjärntabletterna ska de nog bli bättre!
Jag vägde mig även och snart är jag i kapp dig mamma! Haha!
Jag väger nu 67.5kg hehe har gått upp 7.5kg sedan inskrivningen! :P (tjockis)

Var ut med mamma på hennes lunch och kikade lite mer på barnvagnar!
tydligen så är inte emmljungas Cangaroo nån bra vagn, så hon på afären avråde mig frånatt köpa den..men jag hittade två andra vagnar i stället som var lite intresanta men ska funder lite mer innan jag bestämmer mig för någon. men de är ganska lång väntan på vagnarna så i slutet av den här månaden måste jag ha bestält den vagn jag vil ha! svårt med tanke på att det finns en uppsjö av snygga vagnar!

Vecka 25!

Bebisen ? väger omkring 700 g och är ungefär 22 cm. Detta kan förstås variera från bebis till bebis och graviditet till graviditet. Man vet att alla foster är ungefär lika stora fram till vecka 20. Bebisen dricker av fostervätskan, den smakar ganska sött. Om man sprutar in något beskt dricker bebisen mindre. Din kropp har skapat fostervattnet som innehåller: glukos, fettsyror, salt, fruktos, protein, citronsyra, mjölksyra och aminosyror.

Du ? Livmoderns mått är mellan 23 och 26 cm. Som en fotboll!


Kommentarer
Postat av: crazyangel

Myspys! imon ska vi på ultraljud :D Iiiikh. Oxå hört mej för om barnvagnar och det är jättemånga som avråder fårn dom trehjuliga.. Gick förbi bebisaffären på söder idag och såg en supersöt brun vagn med blå, brun,oranget blommigt tyg i.Skitsöt, men kanske mest passande till en pojk :)

2008-03-12 @ 20:14:27
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: madde

ja gud vad roligt du måste berätta för mig när du varit där! :) haha den vagnen är
en av vagnarna som jag funderar på å köpa...fast det är den med tre hjul eller med fyra och två svängbara i fram. den är så jäkla snygg den bruna med blomm tjosanet...var och fick priser på den i dag! :) men jag kan inte bestämma mig...men jag måste efter som det är så läng leverans tid!

2008-03-12 @ 22:03:36
URL: http://maddewadelius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0