vecka 18+2

Ja om allt stämmer så är de så men de får vi juh veta på onsdag! :)

Bebisen är 12,5 till 14 cm mellan stjärt och huvud, den väger ca 150 g. 50 g mer än förra veckan. Bebisen kan rynka på pannan och göra grimaser. En del basreflexer börjar utvecklas nu som till exempel sugreflexen och bebisen vänder ryggen till om magen utsätts för ljus. Hjärnans första kritiska stadium är nu över.

Du ? Vikten har ökats till mellan 4 och 6 kg, men det är bara början. Ät rätt så behöver du inte oroa dig för onödiga kilon. Du kanske börjar få ryggbesvär, blir täppt i näsan eller svårt att röra dig som du vill. Det börjar helt enkelt kännas att du är med barn.

 

(inte min mage)haha!

Kommentarer
Postat av: crazyangel

Jaa min moster har ju gått den utbildningen och rekommenderade den. man kan tydligen få den betald via arbetsförmedlingen. Hur går det för dej då? börjat gått upp ett par kg? ;) Själv har ja ingen aptit alls. Äter kanppt :/

2008-01-31 @ 16:39:01
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: Sandra g

Hejsan..
Följer din blogg och tycker det är jätte spännande att följa din graviditet, väntar på bilderna nu :)
Hoppas du och bäbisen mår bra! Kram Sandra

2008-01-31 @ 23:22:27
Postat av: madde

sandra: det kommer bilder
mamma och pappa har min kaera dom har varit i egypten i två veckor men dom kommer hem nu i kväll så får lägga ut en bild senare! jo vi mår bra! :)

Emma: jag har gått upp ca 4 kg! :P haha!

2008-02-01 @ 21:17:42
URL: http://maddewadelius.blogg.se
Postat av: crazyangel

Haha härligt :) ja tror fan att ja gått ner iställe. Äh. Men brösten växer som sjutton, fan mer än magen, funderar på om ungen ligger där iställe ^^ Känns som om man kkommer få operera brösten sen för dom hänger väll under naveln efter de här äventyret :P

2008-02-02 @ 10:36:10
URL: http://www.crazyangel.blogg.se
Postat av: madde

haha ja den kanske ligger där hehe men brösten växer som satan mina är alldeles blå randiga av blodådrorna som blir så ytliga! :P ja de kan jag lova mina kommer väll hänga under knäna! :P

2008-02-02 @ 18:06:27
URL: http://maddewadelius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0